Masurile adoptate de Guvernul Romaniei in domeniul achizitiilor publice

Guvernul României, la propunerea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), a adoptat astăzi, 25 august 2021, proiectul de Ordonanță pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul achizițiilor publice.

Ordonanța adoptată de Executiv introduce măsuri pentru simplificarea și fluidizarea procesului de achiziție publică, inclusiv prin reducerea anumitor termene procedurale reglementate de Legea nr. 98/2016, Legea nr. 99/2016 și Legea nr. 100/2016.

Scopul modificărilor legislative este atribuirea mai rapidă a contractelor de achiziții și, implicit, îmbunătățirea absorbției fondurilor europene. În același timp, modificările operate sunt esențiale și din perspectiva alocării de care va beneficia România prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Astfel, a fost eliminată din sarcina operatorului economic declarat câștigător obligația de a prezenta certificate fiscale pentru toate sediile secundare/ punctele de lucru, aceasta fiind înlocuită cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că nu și-a încălcat obligațiile privind plata impozitelor sau cele privind contribuțiile la asigurările sociale, fără alte documente suplimentare. În practică, obținerea certificatelor fiscale s-a dovedit a fi o povară administrativă excesivă, mai ales în cazul operatorilor economici cu sute sau chiar mii de sedii secundare.

pentru mai multe informatii, deschideti linkul – http://anap.gov.ro/web/guvernul-romaniei-adopta-noi-masuri-pentru-simplificarea-si-fluidizarea-achizitiilor-publice/